Webstock 2013 – Blogging & Social Media

Dupa pauza de pranz am ales sa particip la micro-conferinta despre blogging si social media. Prima sesiune a fost moderata de Razvan Baciu, iar cea de-a doua de Sabina Cornovac.

Monica Jitariuc, Managing Director la The Practice, a oferit cateva sfaturi utile cu privire la activitatea de blogging. Este important ca bloggerul sa isi creeze un brand si sa aiba un set de principii, o filosofie. Acesta trebuie sa isi stabileasca clar obiectivele. Este nevoie de creativitate, iar bloggerul trebuie sa stie pentru cine scrie si cu cine vorbeste. Autoritatea se construieste, iar bloggerul trebuie sa se ingrijeasca de reputatie. Este necesara evaluarea muncii depuse si a rezultatelor obtinute, iar autopromovarea poate fi de ajutor (evidentierea unui succes, trimiterea unei prezentari a blogului catre agentii). Networking-ul nu trebuie neglijat, colaborarea putand duce la o ascensiune mai usoara si mai rapida. De asemenea, comunitatea stransa in jurul blogului poate oferi protectie in momente de criza. Aici gasesti prezentarea sa.

A urmat Vali Petcu, un blogger pe care l-am asteptat cu mare interes. A inceput in 2005, ajungand in 2013 sa fie citit lunar de 150000 de oameni. In deschidere, a vorbit despre mediul de lucru, mentionand ca banii sunt din ce in ce mai putini, campaniile fiind realizate cu o mai mare atentie. Comunitatea este aproape aceeasi, fiind nevoie de idei si de bloggeri noi. Pentru ca blogul sa fie inclus in campanii trebuie ca autorul acestuia sa poata fi contactat. De aceea, el recomanda publicarea unei adrese de email. Totodata, bloggerul ar putea sa permita accesul la statistici. De asemenea, trebuie retinut faptul ca in drumul catre succes sunt necesare anumite investitii. Cel mai de pret bun al unui blogger este brand-ul sau, fiind importanta atat pozitionarea fata de cititori, cat si cea fata de companii. Blogurile cu un numar mare de cititori sunt alese pentru a participa la campanii. Astfel, trebuie adaugat destul de des continut nou, iar comunitatea trebuie provocata pentru a-l distribui prin intermediul retelelor de socializare si pentru a introduce comentarii referitoare la acesta, urmand ca autorul sa raspunda rapid. Pentru ca o campanie sa se desfasoare corespunzator este necesara o buna cunoastere a scopului acesteia si a rezultatelor dorite. Aditional, trebuie ca bloggerul sa se documenteze cu privire la produs, la companie si la industria din care aceasta face parte. Printre greselile pe care le-a intalnit se numara necunoasterea pozitionarii produsului ce urmeaza sa fie promovat, implicarea bloggerului in prea multe campanii (uneori cu produse din aceeasi gama) sau intr-una care nu i se potriveste, lipsa unui mesaj coerent in ceea ce priveste produsul, dezinteresul fata de rezultate, acceptarea unui pret mic si activarea bloggerului doar cu ocazia unei campanii. In incheiere, a specificat ca e important sa-i citesti pe cei din mediul tau si sa ai ceva de spus. Prezentarea sa poate fi gasita aici.

Ana-Maria Baciu, partener NNDKP, a vorbit despre proprietatea intelectuala in mediul online, indicand cadrul legal oferit de legea nr. 8/1996. Dreptul de autor se naste odata cu opera, fiind protejate creatiile intelectuale originale. Acesta nu se aplica in cazul ideilor, teoriilor, stirilor sau a unor simple date. Autorul decide daca, cand si cum poate fi utilizata opera sa. Drepturile patrimoniale se refera la import, reproducere, distribuire, imprumut, inchiriere, comunicare publica, radiodifuzare, retransmitere si realizare de opere derivate. Protectia poate dura pana la 70 de ani de la moartea autorului. Drepturile morale se refera la aducerea operei la cunostinta publicului, la numele si la integritatea acesteia, la recunoasterea calitatii de autor si la posibilitatea de a retracta opera (oferind despagubiri, daca este cazul). Protectia dureaza pana la sfarsitul vietii autorului, insa exista exceptii pentru care durata este nelimitata. Nu se poate renunta la drepturile morale si nici nu se pot instraina. In cazul incalcarii drepturilor sale, autorul are la dispozitie variante ca actiunea civila, ordonanta presedintiala si plangerea penala. Pentru a afla cum poate fi dovedita calitatea de autor al unei opere sau in ce conditii poate fi utilizata o portiune din aceasta poti vizualiza aici intreaga prezentare.

Radu Dumitru a vorbit despre comisioanele obtinute in urma vanzarilor realizate in cadrul sistemelor de afiliere. Cumparatorul plateste acelasi pret, intregul proces putand fi perceput ca o colaborare benefica intre blogger si cititor. Au urmat cateva exemple de practici rele, cum ar fi inselarea increderii vizitatorilor, exploatarea prietenilor si utilizarea link-urilor ascunse (inclusiv in cadrul comentariilor prin care se cer opinii legate de viitoare achizitii). Au existat situatii in care link-ul atasat unei imagini conducea catre un partener de afiliere. In cazul unui link afiliat, se poate adauga pentru transparenta o mentiune referitoare la acest aspect (informare sau nume comerciant). Ar trebui eliminati cei care folosesc in mod necorespunzator sistemul, incurajand astfel participarea celor corecti. In concluzie, bloggerul poate obtine un castig in urma muncii depuse pentru a realiza un review, o analiza sau o comparatie, iar cititorul poate afla informatii despre o promotie sau despre un produs deosebit.

Mihai Zmenta a vorbit despre videoblogging. Ai nevoie atat de idei, cat si de aparatura pentru imagine, sunet si montaj (inclusiv software). A utilizat un Nikon D5000 impreuna cu un microfon, insa acum foloseste o camera web. Dupa ce termini primul clip iti trebuie curaj pentru a-l pune pe Internet. Pentru a avea succes trebuie sa creezi continut in mod regulat, sa interactionezi cu publicul tau si sa fii rabdator. Divertismentul pare sa mearga cel mai bine. Trebuie sa fii natural, sa zambesti si sa faci oamenii sa rada. Un clip nu trebuie sa fie prea lung, iar publicul trebuie cucerit inca de la inceput. O parodie poate dura 3 minute, un clip viral intre 6 si 8 minute, iar un clip normal intre 6 si 12 minute. Adnotarea clipului si includerea unui link catre pagina ta pot fi de ajutor. Promovarea este importanta (inclusiv pe Tumblr). Post-urile trebuie adaugate la ore de varf, insa fara a sufoca publicul (maxim 2 in 60 de minute). Nu trebuie sa te lasi afectat de comentariile rautacioase. A mentionat cazul unui autor care a renuntat din acest motiv la crearea de continut. Se pot face bani din reclame si din campanii. A trecut de la blogging la videoblogging considerand ca lumea doreste un mod mai usor de a consuma informatia.

Bogdan Zarchievici, fondator al FoursquareMap, a dorit sa afle cati romani utilizeaza Foursquare. Pentru determinarea raspunsului a dezvoltat unelte pentru cautarea utilizatorilor si pentru prelucrarea bazei de date. S-a realizat o clasificare in functie de sex si de judet, iar rezultatele pot fi vazute in link-ul de mai sus. A vorbit despre modul in care Foursquare ii poate ajuta pe comercianti sa afle mai mult despre clientii lor si a mentionat o campanie interesanta in care utilizatorii primeau informatii istorice atunci cand faceau “check in” in anumite puncte de interes.

Robert Katai a pledat pentru utilizarea Instagram, interactiunea prin intermediul fotografiilor fiind facila. Aceasta platforma ajuta individul sa surprinda clipa si stimuleaza creativitatea. Au fost mentionate concursul Mercedes Benz din Statele Unite ale Americii si Instawalk Alba Iulia. In urma interventiilor din public am putut afla informatii despre activitatea de pe Instagram a Aqua Carpatica. La inceputul prezentarii a folosit o poza cu nepotica sa pentru a sublinia impactul emotional pe care il poate avea un stimul vizual. Nu se stie cati dintre utilizatori sunt romani, iar investitiile sunt greu de facut in lipsa unor date statistice. Totusi, se poate crea cu usurinta brand engagement. Aici poti gasi prezentarea sa.

Ai citit articolul Webstock 2013 – Doers & Innovators?

Fotografiile au fost preluate de aici prin amabilitatea WIDE Magazine.

Vrei sa vezi si alte articole din categoria Evenimente?



Conecteaza-te pe Facebook sau urmareste-ma pe Twitter!