Politia la datorie

In luna iunie trimiteam catre Brigada Rutiera Bucuresti prima sesizare referitoare la comportamentul participantilor la trafic. Aceasta includea diferite zone din Capitala in care se produc frecvent abateri. Prezentasem pe larg cele constatate in intersectia Calea Mosilor cu Bd. Dacia pentru a evidentia modul in care anumite contraventii duc la ingreunarea circulatiei sau la aparitia unor situatii periculoase. Cu aceasta ocazie lansam un apel catre autoritati pentru a lua masurile legale care se impun.

Pentru a masura progresul trec periodic prin fiecare loc care a facut obiectul unei sesizari. In cele ce urmeaza puteti vedea cateva fotografii realizate saptamana trecuta in zona specificata anterior. Mentionez ca in primele doua zile am trecut intamplator prin aceasta intersectie, insa, fiind placut surprins de modul in care se actiona, am revenit pentru a vedea noi rezultate.

Marti seara

O autospeciala de politie se afla in spatiul central, iar activitatea domnilor politisti era in plina desfasurare.

Miercuri dupa-amiaza

Am trecut din nou prin zona si am observat ca suprafata aferenta statiei RATB fusese deja eliberata.

De asemenea, domnii politisti actionau in vederea deblocarii spatiului central.

Desi in apropiere se afla doua treceri pentru pietoni (una nesemaforizata la aproximativ 25 m, iar alta semaforizata la aproximativ 55 m), destul de multi pietoni traverseaza neregulamentar. Fiind una dintre principalele cauze de producere a accidentelor cu urmari grave din Municipiul Bucuresti, s-au luat masuri si in aceasta privinta (a se vedea pietonul de langa masina de politie).

Joi dupa-amiaza

O autospeciala a Politiei tocmai a ajuns in zona.

Unul dintre domnii politisti ramane in spatiul central pentru a-i astepta pe cei care au oprit neregulamentar.

Celalalt traverseaza pentru a elibera banda destinata virajului la dreapta si suprafata aferenta statiei RATB.

A se observa ca autoturismul din imagine este orientat invers fata de sensul de circulatie.

In scurt timp prima banda devine utilizabila.

Apare unul dintre proprietari.

Autospeciala de politie a fost mutata intr-un loc de parcare proaspat eliberat. De asemenea, a disparut si masina de langa scuar.

Intre timp se rezolva si situatia ultimei masini ramase in zona centrala.

Joi seara

Domnii politisti au avut grija ca taximetrele sa poata utiliza suprafata care le este rezervata.

Astfel, banda destinata virajului la dreapta si spatiul aferent statiei RATB erau libere.

Vineri dupa-amiaza

Desi de aceasta data nu am vazut Politia, actiunile din zilele precedente au dat roade, prima banda fiind utilizabila.

Luni dupa-amiaza

Autospeciala de politie este din nou prezenta.

Luni seara

Se lucreaza pentru eliberarea statiei de taximetre.

A fost solicitata mutarea autoturismului oprit pe trecerea pentru pietoni.

La un moment dat, un sofer opreste langa masina Politiei pentru a comunica faptul ca un autoturism de teren aflat pe Bd. Dacia ocupa o portiune considerabila din singura banda de circulatie catre Piata Romana. Dat fiind volumul de trafic de la aceasta ora, depasirea este dificila.

Domnul politist se deplaseaza la fata locului pentru a lua masurile care se impun.

In vederea fluidizarii circulatiei, discutia continua dupa mutarea autoturismului de teren.

In ciuda temperaturilor scazute din aceste zile, domnii politisti au fost prezenti la datorie si au actionat cu spor.

Adresez multumiri Brigazii Rutiere Bucuresti, domnului comisar sef Nicu Dragos si domnului comisar sef Iana Valentin pentru modul in care au tratat chestiunile semnalate.



Conecteaza-te pe Facebook sau urmareste-ma pe Twitter!


12 păreri la “Politia la datorie

  1. Alex

    Multumim pentru initiativa Victor si multumim si autoritatilor pentru incercarea de stopare a fenomenului de ” nesimtire ” din traficul Bucurestean :)

    Răspunde
  2. Cristina Teodorescu

    M-as bucura ca si in zona mea,sa faca cineva ordine.Pe o strada cu sens unic,partrund adesea masini,care circula pe contrasens.Apoi,la iesirea de pe aceasta strada,la dreapta,spre autogara Filaret,este un restaurant,fosta braserie Vaporul.Patronul si clientii,opresc chiar in dreptul restaurantului.
    Virind spre dealul Filaret,din lipsa de spatiu,m-am asezat in rampa.Circulatia in zona Parcul Carol,este ingrozitoare la ore de virf,cand trebuie sa acorzi si prioritate,celor care vin dinspre Marasesti.Zapacita de trafic,in rampa,am gresit,am scapat masina in spate si mi-am crapat bara.
    Daca patronul restaurantului,n-ar parca masina acolo,as putea lua virajul,as opri pe loc drept,acordind prioritate celor in drept,mai ales ca am inca lamai.Va rog sa ma credeti,ca imi este frica sa mai plec,la acele ore.In intersectie,sint adesea echipaje de politie,insa nimeni nu vede,ditamai jeepul oprit in fata restaurantului.

    Răspunde
    1. Victor Adir Autor articol

      Buna ziua!

      Banuiesc ca este vorba despre Str. Mitropolitul Nifon. In ce interval orar se intampla mai des sa se circule in sens invers celui impus? Despre cati contravenienti ar fi vorba?

      In ceea ce priveste problema opririlor/stationarilor neregulamentare, eu as incepe prin a fotografia autovehiculele contravenientilor (pentru a putea sustine cu dovezi viitoarele afirmatii). In cazul in care as observa in intersectie un echipaj al Politiei, le-as prezenta situatia domnilor politisti si i-as ruga politicos sa ia masurile legale care se impun. In lipsa unui echipaj, as contacta Politia Locala sau Brigada Rutiera Bucuresti, ambele institutii avand competente in acest sens. Puteti gasi aici datele de contact. Va rog sa ma tineti la curent daca va hotarati sa actionati.

      Mult succes!

      Răspunde
  3. Cristina Teodorescu

    Da…..ati ghicit;despre aceasta strada este vorba.Ii vad din casa si asta se intimpla frecvent,la orice ora,mai putin la orele de virf,cand strada este full,pe ambele benzi.
    Vizibilitatea este redusa si n-as avea timp sa-i fotografiez.Intr-o zi,un taximetrist,a intors ,urcandu-se pe trotuar si a pornit pe contrasesns,chiar de sub nasul meu.Este foarte riscant sa intri pe Mitropolit Nifon,de pe Episcop Chesarie,pt ca ei circula pe contrasens,cu viteza mare.Nu mai vorbesc despre biciclistii care vin din parc si care tot pe contrasens circula,iar despre motociclete……nici nu mai amintesc.Regret ca mi-am luat permis de conducere si masina…..pt ca orasul nostru,este o jungla.
    O colega de-a mea,imi povestea ca fratele ei,care sofeaza de vreo 20 de ani in SUA,s-a intors in Romania si ca a refuzat sa conduca in Bucuresti,pentru ca,noi toti am devenit inconstienti si ca riscam inutil.
    Apreciez ceea ce faceti,insa as considera ca Politia Romana si Primaria ,ar trebui sa instaleze temporar,niste camere de luat vederi(alternativ,pentru a evita costurile mari),in toate zonele din oras si sa-i sanctioneze drastic pe cei care incalca frecvent legea.
    Imi este tare greu……sau mai bine zis,sint de-a dreptul ingrozita de tupeul meu,de a-mi lua permisul la 50 de ani,intr-un oras ca al nostru.
    Alta colega,s-a intors din Anglia si mi-a povestit cat de placut este sa sofezi acolo.Nimeni nu se grabeste,nimeni nu depaseste riscant,nimeni nu-ti ”taie fata”,nimeni nu injura si mai ales….toata lumea respecta regulile de circulatie,semafoarele,indicatoarele si politetea este ceva natural.
    Voi incerca sa fac poze,insa am asa de putin timp……

    Răspunde
  4. Cristina58

    Buna ziua.M-am gandit sa va intreb,ce parere aveti despre noul bulevard,Berzei-Uranus?
    Tare mi-as dori ca strada mea,cea cu sens unic,sa nu mai fie atat de aglomerata,la orele de virf.Incepatoare nepriceputa……cum sint,e destul de greu sa stau in rampa,cedind trecerea,fara sa o fac lata.
    Credeti ca noul bulevard,va imbunatati situatia?
    Sincera sa fiu,nu cred….
    M-am uitat pe harta si parerea mea,este ca strada mea, care iese la Parcul Carol,va fi si mai aglomerata.
    Am vrea sa ne mutam,insa vinzarile de case,sint dificile in perioada aceasta……asa ca voi continua sa fiu conducator auto ingrozit de traficul din zona.

    Răspunde
    1. Victor Adir Autor articol

      Ma bucur sa vad ca se investeste in infrastructura. Inainte de inceperea lucrarilor circulam destul de des pe tronsonul Berzei – Buzesti si pe anumite portiuni chiar se simtea nevoia de extindere. Pana acum nu am parcurs in totalitate drumul proaspat inaugurat, asa ca nu ma pot pronunta in alte privinte.

      Intr-adevar, strada dumneavoastra constituie o importanta legatura intre doua mari intersectii. Astfel, e greu de crezut ca aceasta va fi mai libera la ore de varf, mai ales ca in capatul dinspre Parcul Carol este instalat indicatorul cedeaza trecerea.

      Sunt de parere ca sentimentul de frica in trafic poate provoca diferite neplaceri (probleme de sanatate, reactii cu consecinte nedorite, cum ar fi un accident produs din cauza unei manevre de evitare necorespunzatoare). De aceea, cred ca ar trebui lucrat asupra factorului care produce aceasta emotie. Imi aduc acum aminte de una dintre sedintele de la scoala de soferi. Intelegand disconfortul experimentat de cursanti la primele plecari din rampa, dar si importanta cunoasterii acestui procedeu, domnul instructor a stabilit ca pe durata intregii lectii sa exersam temeinic aceasta manevra (atat cu ajutorul franei de stationare, cat si fara). Nu numai ca acest lucru a dus la o mai buna cunoastere a automobilului pe care il conduceam, dar am si capatat o mai mare incredere in propriile forte, abordand ulterior cu placere rampe de diferite inclinatii.

      Răspunde
  5. Cristina58

    Buna seara.Multumesc mult pentru comentarii;imi sint de un real sprijin si imi intaresc convingerea personala,ca inca nu sint pregatita pentru situatiile pe care le-am descris.Desi din august merg cu masina mea,singura in trafic aglomerat,unde cred ca ma descurc satisfacator,am lucrat prea putin in rampa asa incat,m-am hotarit sa mai iau lectii cu instructorul meu,care are chiar C3.Cred acum,ca instructorul meu,m-a pacalit,pt ca spera sa mai iau multe ore,pentru ca la cate ore am luat(din proprie dorinta),ar fi trebuit sa nu mai am trac in rampa.
    Nici frina de motor,n-a exersat-o cu mine deloc,asa incat azi,am ezitat s-o fac cu toate ca azi,la ora 20,am riscat coborind dealul de la Filaret spre Parcul Carol frinind usor si nicidecum cu frina de mina.
    Azi,un sef de-al meu mi-a povestit cum face el :asculta motorul si schimba in treapta inferioara,in apropierea punctului in care,scade turatia pina aproape de oprirea motorului.M-am ingrozit realizand ca nu sint atat de pregatita sa fac asta,in trafic aglomerat si m-a sfatuit sa las masina la locul de munca,pt ca sint femeie si nu sint in stare de asta.Cu o colega alaturi,soferita si ea,am dezghetat parbrizul ,am condus cu spaima,pt ca oglinzile n-au incalzire ,vizibilitatea prin parbriz,era ca naiba desi dezghetasem cu spray,care mai rau mi-a murdarit parbrizul,mi-am lasat colega la Belu si am mers mai departe,pina acasa,m-am cocotat pe trotuar si in sfarsit am respirat.
    Nu-mi place inca sofatul din pricina aglomeratiei si celorlalti participanti la trafic,care uneori sint tare agresivi si ma incurca pt ca ori nu-mi cedeaza trecerea cand am dreptul,ori isi lasa masinile in dreptul iesirii din institutia mea(este vorba desigur despre taximetristi) si-mi taie vizibilitatea.Daca nu scap de spaima rampelor si a parcarilor si daca nu exersez frina de motor…..voi fi intr-adevar un pericol pentru altii,asa incat sfatul dvs este cel mai bun:sa lucrez la ceea ce ma sperie.
    Cu privire la traficul de pe strada mea,sa stiti ca nu s-au rarit deloc masinile la ore de virf…..e tot asa.Daca intersectia cu parcul Carol ar fi semaforizata,poate ca s-ar rezolva si ambuteiajele de acolo.
    Va multumesc mult pentru sfaturi si va voi urmari cu interes activitatea.Cu stima Cristina T

    Răspunde

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>