Participa la schimbarea din trafic – 30 de situatii

Pana astazi, 13.06.2013, activitatea civica prezentata pe acest site a fost orientata catre rezolvarea problemelor de semnalizare rutiera. Intrucat acest demers produce deja rezultate vizibile, consider ca acum este momentul potrivit pentru a adauga o noua componenta.

Un trafic civilizat depinde in primul rand de comportamentul conducatorilor de vehicule. Din pacate, in ultima vreme am surprins din ce in ce mai multe abateri care fie ingreuneaza circulatia, fie pun in pericol siguranta cetatenilor. Respectul in spatiul public este pe cale de disparitie, fiind imperativa adoptarea unor masuri potrivite pentru imbunatatirea situatiei.

Astfel, in incercarea mea de a sprijini autoritatile in procesul de civilizare a participantilor la trafic am alcatuit o lista cu zone din Bucuresti in care se produc periodic nereguli. Prin intermediul comentariilor iti poti prezenta propriile observatii (adresa de email valabila, descriere a problemei, elemente privind localizarea). Pot alege sa le includ pe site sau in viitoare sesizari, insa nu ma oblig sa fac acest lucru.

Afla unde poti suna pentru a transmite organelor competente neregulile surprinse.

Situatii adaugate la data de 13.06.2013

1. Viraj la stanga – dinspre Calea Mosilor catre Str. Traian si Bd. Dacia

2. Banda destinata virajului catre dreapta blocata de autovehicule stationate – dinspre Sos. Stefan cel Mare catre Str. Viitorului

3. Incalcare marcaj longitudinal continuu – pe Sos. Mihai Bravu in zona intersectiei cu Aleea Avrig

4. Banda destinata virajului catre dreapta blocata de autovehicule stationate – dinspre Sos. Iancului catre Sos. Mihai Bravu

5. Circulatie ingreunata pe breteaua destinata virajului catre dreapta din cauza autovehiculelor stationate in zona – dinspre Bd. Vasile Milea catre Bd. Timisoara
http://goo.gl/maps/Ll5yw

6. Asigurare dificila la iesirea din parcarea centrului comercial din cauza autovehiculelor stationate in zona – Bd. Vasile Milea
http://goo.gl/maps/QVtQ6

7. Viraj la stanga – dinspre Str. Turmelor catre Sos. Colentina si invers

8. Viraj la stanga de pe banda destinata deplasarii catre dreapta – dinspre Str. Slt. Alexandru Borneanu catre Splaiul Indepentei

9. Viraj la stanga inainte de semafor – dinspre Calea Grivitei catre Sos. Chitilei
http://goo.gl/maps/CV6yf

10. Circulatie ingreunata pe breteaua destinata virajului catre dreapta din cauza autovehiculelor stationate – dinspre Str. Lujerului catre Bd. Iuliu Maniu
http://goo.gl/maps/ScDXg

11. Vizibilitate redusa in zona intersectiei din cauza autovehiculelor stationate in zona hasurata – pe Str. Baba Novac la intersectia cu Aleea Bucovina
http://goo.gl/maps/vbXKH

12. Viraj la stanga de pe banda destinata deplasarii catre dreapta – dinspre Sos. Pipera catre Str. Nicolae Caramfil

13. Strada blocata de autovehicule stationate – Str. Mamulari

14. Ingreunarea circulatiei in intersectie prin virajul catre stanga de pe benzile destinate altor directii – zona Podului Grozavesti

15. Circulatie in sens invers celui impus – Str. Barbatescu Vechi
http://goo.gl/maps/kLP7c

16. Incalcare marcaj longitudinal continuu (dublu) – la iesirea dinspre Bd. Dimitrie Cantemir a Pasajului Unirii
http://goo.gl/maps/YTwaO

17. Blocare intersectie – Bd. Mircea Voda cu Str. Sfanta Vineri

18. Viraj la stanga – dinspre Str. Clopotarii Vechi catre Bd. Iancu de Hunedoara si invers

19. Viraj la stanga – dinspre Str. Londra catre Bd. Iancu de Hunedoara

20. Circulatie ingreunata din cauza autovehiculelor stationate – Bd. Iancu de Hunedoara

21. Incalcare marcaj longitudinal continuu – pe Sos. Stefan cel Mare in apropiere de intersectia cu Str. Aurel Vlaicu

22. Utilizarea spatiului destinat circulatiei tramvaielor – pe Sos. Stefan cel Mare, pe Bd. Iancu de Hunedoara si in Pasajul Victoriei

Iesirea dinspre Bd. Nicolae Titulescu a Pasajului Victoriei

Circulatia este ingreunata in zona intersectiilor din cauza revenirii (uneori fortate) in coloana de autovehicule a celor care se deplaseaza pe sinele de tramvai. La ore de varf se poate observa modul in care acest comportament (intalnit la iesirea dinspre Bd. Nicolae Titulescu) afecteaza timpul de parcurgere al Pasajului Victoriei.

23. Incalcare marcaj longitudinal continuu – virand la dreapta dinspre Str. Chiristigiilor catre intrarea in Pasajul Obor

24. Utilizarea spatiului destinat circulatiei tramvaielor – mergand pe Sos. Mihai Bravu dinspre Piata Obor catre intersectia cu Bd. Ferdinand I

25. Ingreunarea circulatiei in intersectie prin virajul catre stanga de pe benzile destinate altor directii – circuland pe Sos. Mihai Bravu dinspre Str. Gheorghe Petrascu catre Str. Dristorului

26. Circulatie ingreunata pe banda destinata virajului catre dreapta din cauza autovehiculelor stationate in zona - dinspre Bd. Camil Ressu catre Sos. Mihai Bravu
http://goo.gl/maps/PBvVb

Articol adaugat la data de 11.09.2013

Participa la schimbarea din trafic – Actualizare continut

Situatii adaugate la data de 15.10.2013

27. Vizibilitate redusa asupra trecerii pentru pietoni – pe breteaua de acces catre Sos. Mihai Bravu dinspre Bd. Ferdinand I

28. Incalcare marcaj pentru spatii interzise circulatiei – mergand pe Sos. Mihai Bravu dinspre Piata Obor catre intersectia cu Bd. Ferdinand I

29. Vizibilitate redusa asupra trecerii pentru pietoni – pe Sos. Colentina, in apropiere de mijlocul portiunii cuprinse intre Str. Doamna Ghica si Str. Teiul Doamnei

30. Incalcare marcaj longitudinal continuu (dublu) – in capatul dinspre Str. Elena Caragiani al Pasajului Pipera



Conecteaza-te pe Facebook sau urmareste-ma pe Twitter!


13 păreri la “Participa la schimbarea din trafic – 30 de situatii

    1. marian

      acolo trebuia lasat semafor de dreapta intermitent, cum era inainte de “modernizarea” pasajului. acum toata intersectia este blocata in fiecare zi, poate in afara de duminica seara. am trimis o sesizare la primaria sector 6, nici macar nu mi-au raspuns.

      Răspunde
      1. Victor Adir Autor articol

        Din cate observ aici, semaforul pentru directia inainte a fost mutat un pic mai in fata, virajul catre dreapta nefiind restrictionat. Desigur, trebuie acordata prioritate de trecere pietonilor si se poate intampla ca pe prima banda sa fie oprite autovehicule care se deplaseaza inspre pasaj. Cand si in ce fel se produc blocajele? Eu nu trec des prin zona, insa aproape de fiecare data circulatia a fost in regula.

        Răspunde
        1. marian

          eu ziceam de iesirea la plaza spre bd timisoara. http://goo.gl/maps/ax13m
          acolo era un semafor de dreapta intermitent si nu era niciodata coada de masini. acum se intalnesc masinile care vin de la cora http://goo.gl/maps/vqtsk cu alea care ies din pasaj si stau toti ciorchine la semafor, degeaba. plus ca dupa ce se face verde la semaforul ala din primul link se face verde si la pietoni, deci mai faci la dreapta la sfantu asteapta.

          Răspunde
    2. marian

      eu as pune semafor sau pasaj subteran pentru pietoni aici http://maps.google.ro/maps?hl=ro&ll=44.430673,25.989742&spn=0.003635,0.005681&t=h&z=18&layer=c&cbll=44.430665,25.989609&panoid=5wZ31DOZxqDNa3fi9CYP7A&cbp=12,110.33,,0,-5.44
      la ora 18 cand ies de la munca oamenii muncii din zona asta se face o coada de 1km pe strada pentru ca se traverseaza trecerea asta de pietoni catre gura de metrou in stilul romanesc- mai trece unu din stanga, mai trece unu din dreapta, mai trec doi si tot asa. oricum cand ies de la serviciu zici ca nu se mai termina, trec strada cate 1, dar sunt un grup de 20-30 ca la grevele alea “spontane”.

      Răspunde
      1. Victor Adir Autor articol

        Intr-adevar, in zonele cu un flux mare de pietoni trecerile semaforizate pot ajuta la fluidizarea circulatiei. Costul de implementare al acestei solutii ar trebui sa fie mai mic decat cel necesar realizarii unui pasaj pietonal. Cred ca cei de la Administratia Strazilor te pot ajuta in aceasta privinta. De asemenea, adresandu-te acestei institutii s-ar putea sa primesti un raspuns si pentru sesizarea pe care ai mentionat-o anterior.

        Răspunde
    3. Victor Adir Autor articol

      Trec rar prin aceasta zona, asa ca nu cunosc cu exactitate timpii de semaforizare, insa, din ce spui un pic mai sus, o mare problema pare sa fie faptul ca soferii nu acorda prioritate de trecere pietonilor. Cat de des si in ce interval orar se intampla acest lucru in locul mentionat?

      Răspunde
  1. Roxana

    Ce spuneti de situatia parcarilor ilegale? De exemplu, dupa construirea parcarii subterane de la Universitate, zona pietonala din dreptul parcului Cismigiu este plina zilnic de masini parcate ilegal; nu mi se pare normal ca noi, pietonii, sa fim nevoiti sa recurgem la diverse miscari acrobatice pentru a putea circula intr-un spatiu care ne este rezervat noua. Ca sa nu mentionez situatia celor parcate vis-a-vis, in fata Prefecturii, momentan inconjurata de o zona de protectie din cauza lucrarilor de restaurare. Acolo daca ne mai ramane si noua pietonilor un 20 de cm spatiu…..

    Răspunde
    1. Victor Adir Autor articol

      Din pacate, se pare ca respectul pentru pietoni este in continua scadere. Din ce in ce mai multe trotuare devin complet ocupate de autovehicule, pietonii ajungand sa utilizeze partea carosabila, desi oprirea voluntara pe trotuar este interzisa daca nu se asigura un spatiu de cel putin 1 m pentru circulatia pietonilor (a se vedea Art. 142). E foarte trist ca aceste situatii apar chiar si in zone in care s-au construit parcari, mai ales ca multi contravenienti invoca lipsa spatiilor de acest fel pentru a-si motiva gestul. Pentru anumiti soferi nu vor fi niciodata suficiente locuri de parcare. De ce? Pentru ca locul din fata usii de la intrare e locul lor. Astfel, fara aplicarea cu rigurozitate a legii si fara a educa corespunzator participantii la trafic nu cred ca se va rezolva ceva. In ultima sesizare pe care am trimis-o catre Brigada Rutiera Bucuresti am incercat sa trag un semnal de alarma cu privire la siguranta pietonilor si ma astept ca in curand aceasta institutie sa demareze o actiune de amploare. De asemenea, cei care nu parcheaza asa cum ar trebui pot fi reclamati – http://www.victoradir.ro/unde-pot-suna/.

      Răspunde
  2. kellogs

    Salut, ma bucur de a va fi aflat!

    Cum nu mai locuiesc de cca o luna in Bucuresti, semnalez aici probleme de trafic:

    - intersectia Bvd. Bucurestii Noi cu str. Subcetate plange dupa semaforizare. Acolo, de cativa ani a inceput sa se aglomereze traficul datorita celor care se duc inspre / dinspre piata 16 februarie. Mai nou, datorita statiei de metrou amplasata pe colt, din ce in ce mai multi pietoni se strecoara printre masini pentru a traversa bvd Bucurestii Noi, neavind trecere pietonala. Mentionez ca la cca 75m inspre iesirea din oras din acel punct masurind, exista o trecere de pietoni care traverseaza bvd Bucurestii Noi.

    - Conform cu http://www.pmb.ro/servicii/urbanism/pug/docs/l_zona_de_locuit.pdf (ARTICOLUL 9 de la pag. 10 si de la pag. 6) stationarea pe majoritatea strazilor din zona Bazilescu este interzisa. Zona Bazilescu are in principal regim urbanistic L1 si L2 conform http://ascdbn.ro/?page_id=24. Masura necesara este instalarea de indicatoare rutiere in acest sens.

    Multumesc

    Răspunde
    1. Victor Adir Autor articol

      Salut si bine ai venit!

      Am trecut recent prin zona si am observat ca au fost demarate lucrarile pentru extinderea liniei de metrou M4. Circulatia a fost restrictionata, fiind instituite sensuri unice pe anumite portiuni de drum. Astfel, cred ca o parte dintre autovehiculele stationate nu ii mai incomodeaza atat de tare pe participantii la trafic. Cred ca in celelalte zone, acolo unde este suficient spatiu, ar putea fi marcate locuri de parcare pe o singura parte a strazii, ramanand totodata doua benzi destinate circulatiei. Nu cred ca eliminarea posibilitatii de a parca este cea mai buna solutie. Cred ca ai putea sa te adresezi Administratiei Strazilor pentru a discuta despre eventuale solutii (de exemplu, sens unic + locuri de parcare pe strazile inguste unde nu poate fi aplicata varianta de mai sus) si despre masurile legale care se impun. Daca o vei face, te rog sa imi comunici rezultatul.

      In ceea ce priveste deplasarea pietonilor in zona Str. Subcetate, pot spune ca si eu am simtit nevoia unei treceri. Astfel, voi incerca sa mentionez acest aspect cu prima ocazie. La ce ore ai observat situatii care sa justifice introducerea unui semafor? Respectau toti conducatorii de autovehicule care ieseau de pe Str. Subcetate obligatia de a vira la dreapta atunci cand patrundeau pe Bd. Bucurestii Noi?

      Răspunde
      1. kellogs

        Salut, multumesc pentru raspuns!

        referitor la Subcetate: cam pe la 16 incepe gatuiala pana, nu stiu, zic 20. Dimineata nu stiu cum este dar presupun ca asemanator. Cei ce vin dinspre piata mai fac si stanga neregulamentar, insa contribuie din plin cei ce vin de pe Bd. Bucurestii Noi inspre piata facind stanga regulamentar.

        referitor la parcarea in zonele L1 si L2, normele CGMB sunt clare si de bun simt. Eu nu vreau decat punerea lor in aplicare. Politia Rutiera nu poate sa ii salte pe cei ce sugruma drumul public fara acele indicatoare iar acestia oricum sunt obligati sa aibe loc de parcare in incinta proprietatii lor conform http://www.primariasector1.ro/download/PUD/legislatie/HCGMB_66_2006.pdf. Se pare ca unii colocatari pur si simplu nu sunt facuti pentru traiul in acele zone daca le convine sa aglomereze stradutele acelea pana la refuz. Unii au investit bani grei si suflet intr-o casa in zona cu astfel de regim de constructii, altii vin si **** pe nervii mei si pe obligatiile lor.
        Masuri de genul sensurilor unice si autostrazi suspendate prin mijlocul orasului nu sunt o solutie. Traim intr’o lume in care normal este sa te folosesti cat mai putin de masina, mai ales intr’un oras precum Bucurestiul cand sugrumi un cartier intreg ca nu ai unde o parca; ca te’a durut undeva de unde o parchezi. Cu atat mai mult acum ca circulatia a fost deviata datorita M4, in loc sa mearga tot traficul pe bulevard, merge exact pe astfel de stradute sugrumate.
        Ma voi adresa Administratiei Strazilor prin email, multumesc de sugestie.

        Răspunde

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>