Despre demersul meu

Au trecut 109 zile de cand am inceput activitatea privind rezolvarea problemelor de semnalizare rutiera intalnite in trafic. Am constatat imbunatatiri in aproximativ 41% dintre cazurile introduse pe site pana la data de 06.06.2013. In acest moment site-ul contine 109 situatii care au fost transmise catre autoritati prin intermediul a 23 de sesizari.

De ce am ales sa prezint online acest demers? In afara de solutionarea celor constatate, mi-am propus sa arat cat de usor putem schimba lucrurile din jurul nostru daca ne dorim cu adevarat sa o facem. Trebuie doar sa actionam corespunzator. Destul de multi se plang atunci cand vad problemele din spatiul public, insa o fac in zadar daca nu isi formuleaza constructiv doleantele, iar acestea nu ajung in locul potrivit.

Se pare ca exista la nivel colectiv o puternica convingere limitativa, si anume “nu are rost sa fac ceva pentru ca oricum n-o sa se rezolve nimic”. Din pacate, aceasta atitudine ne-a adus in punctul in care ne aflam astazi. Ne dorim un mod de viata civilizat, asa cum vedem in alte tari, insa nu toti sunt dispusi sa plateasca costul acestuia. Pentru a schimba lucrurile este nevoie de timp, de energie si uneori chiar de bani, insa beneficiile pe termen lung merita. Cu cat se implica mai multi oameni, cu atat mai mic devine efortul individual.

Vazand progresul inregistrat in demersul privind semnalizarea rutiera, am pornit recent o noua actiune. Aceasta are ca scop reducerea numarului de evenimente nedorite din trafic. Mai exact, este vorba despre acele abateri care fie ingreuneaza circulatia, fie pun in pericol siguranta cetatenilor. De cele mai multe ori se pare ca au de suferit tocmai cei care respecta regulamentul. Am creat in sectiunea Participa la schimbarea din trafic o lista cu zonele in care se produc periodic nereguli. Pe masura ce aflu noi informatii, voi incerca sa actualizez aceasta lista pentru a trimite datele catre organele competente. Astfel, acestea vor putea sa ia masurile care se impun, ramanand ca noi sa constatam rezultatele.

Le sunt recunoscator tuturor celor care au contribuit pana acum la demersul meu privind problemele de semnalizare rutiera (inclusiv autoritatilor). Va multumesc pentru fiecare situatie rezolvata, pentru fiecare Like, pentru fiecare Share, pentru fiecare vorba buna, pentru fiecare articol scris, pentru fiecare material trimis si pentru fiecare constatare efectuata impreuna (afla mai multe detalii despre programul Constatarea mea).

Daca inchidem ochii, daca ne ascundem in loc sa ne implicam intr-un mod civilizat, probabil ca vom ajunge sa fim dominati de cei pe care ii toleram acum, insa e foarte posibil ca acestia sa nu ne tolereze pe noi atunci cand vor avea superioritate numerica.

Tine minte! Romania este asa cum alegem noi sa fie. Tu cum ti-o doresti?



Conecteaza-te pe Facebook sau urmareste-ma pe Twitter!


3 păreri la “Despre demersul meu

  1. Alin

    Spune-mi si mie, te rog, care sunt pasii. Eu am sunat la Brigada Rutiera pentru o trecere de pietoni, de pe bulevardul Expozitiei, de unde mi-au dat numarul de telefon al Primariei Generale, atat. La primaria Generala mi-au transmis sa ma duc personal sa depun o cerere scrisa, ca altfel ei nu se sesizeaza. Eu nu am timp sa alerg pentru a repara stricaciunile provocate de nesimtirea, coruptia si prostia lor.
    Prin urmare, cum ai facut sa iti ia in considerare sesizarile?
    Multumesc!
    P.S. Au fost extraordinar de nesimtiti la telefon, cei de la Primarie. In acest caz, ce trebuie facut?

    1. Victor Adir Autor articol

      Salut, Alin!

      Eu am ales sa transmit in scris sesizarile privind problemele de semnalizare rutiera prezentate pe acest site. Am facut acest lucru fie prin email, fie prin fax. Cei de la Brigada Rutiera Bucuresti m-au indrumat catre Administratia Strazilor, aceasta fiind institutia care se ocupa cu instalarea si intretinerea mijloacelor de semnalizare rutiera din Municipiul Bucuresti. In general, incep prin a descrie problema, mentionand eventualele pericole, si includ informatii necesare pentru localizare.

      Desi cred ca lucrurile ar putea fi rezolvate mult mai repede, eu sunt multumit de modul in care au reactionat autoritatile. Imi pare rau pentru experienta neplacuta prin care ai trecut. In cazul reclamatiilor prin telefon, cred ca este foarte importanta cunoasterea numelui persoanei cu care s-a discutat.

      Despre ce trecere pentru pietoni este vorba? Mai exista problema?

  2. Dan (aVocatie.ro)

    Bravo Victor. Functionarii s-au invatat sa gaseasca calea simpla in rezolvarea problemelor, respectiv sa arunce pisica in curtea altor institutii pana cand petentul renunta… Antitodul este unul simplu: insistenta.

Comentariile nu sunt permise.