Constatarea mea – 40 de situatii

Discutand cu din ce in ce mai multa lume despre demersul meu legat de semnalizarea rutiera, am constatat ca aproape fiecare din cei intalniti avea cate o situatie de relatat. Astfel, m-am gandit sa lansez prezenta sectiune. Prin intermediul comentariilor pot fi adaugate informatii cu privire la neregulile observate. Va rog sa folositi o adresa de email valabila, iar prezentarea problemei sa includa cat mai multe detalii (descriere, elemente privind localizarea s.a.). In anumite cazuri, in functie de locul in care ma aflu (Bucuresti, in general) si de resursele pe care le am la dispozitie, pot alege sa public o sesizare, insa nu ma oblig sa fac acest lucru. Asadar, va rog sa va mobilizati si sa semnalati organelor competente neregulile pe care le surprindeti, mai ales acum cand exista o confirmare ca lucrurile incep sa se miste in directia potrivita.

Vizualizare situatii adaugate prin programul Constatarea mea



Conecteaza-te pe Facebook sau urmareste-ma pe Twitter!


20 de păreri la “Constatarea mea – 40 de situatii

  1. Vlad Cananau

    Salut.

    Pe gtrada Gen. H.M. Berthelot, în dreptul Cathedral Plaza este o trecere de pietoni (vizibilă aici) care a fost mutată un pic mai în spate (la intersecția cu Gen. Constantin Budișteanu, însă doar indicatoarele, marcajul rămânând (incluziv zona cu material aderent marcată „școală”). Practic, pentru pietonii (și șoferii) care nu știu că trecerea de pietoni trebuie să fie semnalizată și marcată, acolo sunt 2 treceri de pietoni la 10-15m una de cealaltă.
    Cirscumstanțele agravante (și motivul pentru care cred eu că a fost mutată trecerea) sunt date și de încă o trecere aflată puțin mai înapoi, pe Luterană (link) urmată de o curbă care nu dă prea multă vizibilitate.

    Răspunde
  2. Pingback: Autoritatile pot, daca sunt ajutate | Oameni de Nadejde

  3. Bogdan

    Salut.

    In zona de nord, in sectorul 1, in cartierul Pajura exista mai multe incalcari ale semnelor de circulatie, in permanenta. Pe toata strada Pajurei, sunt semne de Oprirea si Stationarea Interzisa, dar nimeni nu le respecta. (coordonate : 44.481029,26.044973 )

    Problema principala este ca in fiecare zi sunt numeroase masini parcate pe o parte si pe alta a strazii, iar acest lucru impiedica vizibilitatea soferilor la iesirea de pe strazile laturalnice, si face dificil virajul la dreapta, si imposibil virajul la stanga. Cand este o nunta sau un botez la un restaurant din apropiere, este imposibil sa iesi fara sa iti faci o crucee inainte.

    La 2km de cartierul Pajura, exista chiar centrul unde se duc masinile ridicate din sectorul 1, dar lucrul asta nu ajuta cu nimic. Cred ca problema ar fi foarte usor rezolvata cu niste “morcovi”, niste stalpisori pe trotuar, care sa impiedice soferii sa-si mai lase masiniile peste tot, sau macar cu doua oglinzi vizavi de drum.

    De asemenea, la 44.482865,26.054173 exista o trecere de pietoni intr-o curba dubla, pe care nu o poti vedea din timp din aceeasi cauza mentionata ca si mai sus, si pietonii nu prea pot folosi acea trecere.

    O alta majora problema este ca in aceasta zona se sustine examenul de obtinere a permisului de conducere, iar din cauza acestor probleme, ajungi sa stai si 5 minute in spatele masinilor de scoala de soferi, pentru ca “incepatorii’ nu au destula experienta sa intre intr-un stil “neordotox” in drumuri, sau nu pot face acest lucru pentru ca ar fi considerati “respinsi” la traseu.

    Iti respect initiativa, si ca participant la trafic dar si pieton sunt revoltat de faptul ca nu se intampla nimic in orasul asta. Felicitari pentru curajul de a te lupta cu morile de vant!

    Răspunde
    1. Victor Adir Autor articol

      Salut, Bogdan!

      In ultima sesizare pe care am trimis-o catre Brigada Rutiera Bucuresti am inclus cateva dintre problemele care apar datorita incalcarii prevederilor referitoare la oprire si la stationare, mai ales in zona trecerilor pentru pietoni si a intersectiilor. Sper ca in curand aceasta institutie sa demareze la nivelul intregului oras o actiune care vizeaza astfel de situatii. Cred ca ideea ta de a utiliza stalpisori de protectie poate produce rezultatul dorit. Cred ca cei de la Administratia Strazilor te pot ajuta in aceasta privinta. De asemenea, cei care nu parcheaza asa cum ar trebui pot fi reclamati – http://www.victoradir.ro/unde-pot-suna/.

      Referitor la trecerea pentru pietoni, am observat online ca aceasta pare sa fie semnalizata doar dintr-un singur sens:
      - privind catre Aleea Pajurei – http://goo.gl/maps/ECCgF
      - privind catre Str. Faurei – http://goo.gl/maps/o55Ru
      Nu am trecut prin zona in ultima vreme, asa ca nu cunosc conditiile curente. Stii cumva daca sunt prezente ambele indicatoare?

      Cred ca saracii cursanti sunt bulversati de diferentele dintre regulile de circulatie si situatia reala din trafic.

      Iti multumesc pentru mesaj. Morile de vant aveau nevoie doar de o adiere pentru a se pune in miscare. Prin implicarea a cat mai multi oameni acea adiere se poate intensifica, devenind un adevarat curent pentru schimbare.

      Răspunde
      1. Bogdan

        Salut!

        Nu cunosc daca sunt ambele indicatoare prezente, dar voi verifica in zilele urmatoare. Indiferent daca ele sunt sau nu prezente, tot sunt puse intr-un loc in care le poti observa prea tarziu.

        Răspunde
        1. Victor Adir Autor articol

          Am trecut prin zona. Marcajul exista, insa unul dintre indicatoare lipseste. De asemenea, cred ca presemnalizarea trecerii pentru pietoni ar putea sa ajute la observarea acesteia. Am inclus aceste informatii in sesizarea pe care am trimis-o ieri catre Administratia Strazilor.

          Răspunde
  4. Nishte Tzarani

    Salut,

    1) In Sectorul 1, pe Calea Dorobantilor, la intersectia cu Str.Teheran, vizavi de TVR (http://goo.gl/maps/w9Rdl) marcajul trecerii de pietoni este complet sters, pe ambele sensuri, ceea ce face doar indicatoarele greu de observat mai ales noaptea cand si iluminatul stradal este insuficient.

    2) Tot pe Calea Dorobantilor, la intersectia cu str. Amiral Constantin Balescu (http://goo.gl/maps/K8DxY) marcajul trecerii de pietoni este complet ster pe ambele sensuri de mers, fiind vizibil doar in dreptul scuarului. Tinand cont ca indicatorul este montat foarte sus (la o inaltime mai mare de 3m), deasupra celui de statie pentru autobuz, este greu de observat din pozitia soferului. Zona este foarte circulata, si numeroase accidente cu avut loc aici, implicand pietoni angajati in traversare si care nu au fost observati de soferii care se concentreaza pe depasirea autobuzelor oprite in statie.

    Stiu ca refacerea marcajelor a fost suspendata anul trecut din cauza contestarii licitatiei, dar s-a anuntat ca situatia s-a reglementat si refacerea marcajelor va incepe din primavara. Suntem deja la mijlocul verii, si pe Calea Dorobantilor nu au fost refacute aceste marcaje.

    Multumesc,

    Răspunde
    1. Victor Adir Autor articol

      Salut! Multumesc pentru informatii. In sesizarea pe care am trimis-o astazi am inclus situatiile mentionate. Referitor la marcaje, am vazut ca in anumite zone s-a lucrat intens.

      Răspunde
      1. Nishte Tzarani

        Salut, astazi este 01 august, si Calea Dorobantilor este in conitnuare nemarcata.
        Probabil sa va marca la toamna cand incep ploile, ca bugetul trebuie cheltuit pana la sfarsitul anului, nu-i asa?

        Răspunde
        1. Victor Adir Autor articol

          In weekend am trecut prin zona si, din pacate, am remarcat ca marcajele aferente trecerilor pentru pietoni mentionate de tine nu fusesera realizate. Incerc sa trimit chiar astazi un fax prin care sa fac trimitere catre situatiile in care nu am constatat imbunatatiri.

          Răspunde
          1. Nishte Tzarani

            A venit toamna, au inceput scolile, mai e putin si vine iarna din nou.
            Trecerile de pietoni de pe Calea Dorobantilor sunt tot nemarcate.
            Apropo de scoli, cele doua treceri de pietoni sunt folosite silnic de zeci de elevi in drum spre/dinspre liceul Jean Monet. Dar avem un primar care nu este in stare sa marcheze toate trecerile de pietoni din Bucuresti intr-un an de zile, ce pretentii sa mai avem despre cainii vagabonzi…

            Răspunde
            1. Victor Adir Autor articol

              Au trecut mai mult de 30 de zile de la trimiterea sesizarii si nu am primit nici un raspuns, asa ca in curand voi redirectiona informatiile cu privire la situatiile nerezolvate catre Brigada Rutiera Bucuresti. Inca nu s-a implinit un an din momentul in care au putut fi reluate lucrarile. Si eu mi-as dori ca lucrurile sa se miste mai repede, insa in ceea ce priveste marcajele rutiere se stie ca operatiunile au fost blocate un timp indelungat. Probabil ca sunt multe situatii restante, insa voi insista. Iti multumesc pentru ca ma tii la curent.

              Răspunde
            1. Victor Adir Autor articol

              Vad ca reportajele sunt de acum o luna. Oare ce s-a intamplat intre timp?

              Referitor la lucrarile de semnalizare rutiera din Capitala, aici pot fi gasite mai multe informatii.

              Răspunde
  5. Anonimouse

    Pe splai – in zona Regie, in dreptul Clubului Maxx se afla o trecere de pietoni smeaforizata – problema e ca au crescut foarte mult copacii din fata acestui semafor, care nu se mai vede aproape deloc decat de foarte aproape. Avand in vedere ca este unul din putinele stopuri din bucuresti care se actoneaza “la buton” (deci posibil pe neasteptate) este o situatie foarte periculoasa.trebuie toaletati copacii!

    Răspunde
    1. Victor Adir Autor articol

      Buna! Am reusit sa ajung in zona si am observat ca in acel loc sunt trei semafoare mari si unul mic. In continuare ma voi referi doar la cele mari. De la distanta (zona marcajului de presemnalizare a trecerii pentru pietoni), de pe banda din mijloc, pareau sa fie vizibile toate trei, iar din alte pozitii cel putin unul. Tot de pe banda din mijloc, insa de la apropiere (aproximativ 10 metri), am putut sa le vad pe toate. Intr-adevar, situatia ar putea fi monitorizata pentru a preveni afectarea vizibilitatii asupra semafoarelor, insa atunci cand am trecut pe acolo (mergand cu viteza legala), desi era noapte, am putut observa cu usurinta trecerea pentru pietoni (semafor, indicator, marcaj). In ce punct te aflai cand ai sesizat posibila problema? Care erau conditiile meteo? Dar cele de iluminare?

      Răspunde
  6. Nishte Tzarani

    Referitor la lipsa iluminatului in pasajul rutier Bucur Obor puteti citi mai multe aici:
    http://www.romaniatv.net/pasajul-obor-lasat-in-bezna-soferii-sunt-in-pericol-in-timp-ce-autoritatile-isi-paseaza-vina_101008.html

    Ce nu scrie in articol este ca in pasaj, la intrarea in parcajul subteran, exista cate un stalp de beton pe fiecare sens de mers. Acesti stalpi sunt la fel de gri ca asfaltul si peretii pasajului si trebuie obligatoriu semnalizati macar cu un indicator sau un marcaj reflectorizant, altfel oricand exista pericolul ca un sofer mai putin experimentat sa nu vada stalpul si sa il loveasca, mai ales ca sunt amplasati la capatul rampei de coborare, in curba, si urmeaza vreamea rece cu carosabilul alunecos.
    Poate o intrebati pe distinsa d-na Carmen DINCA daca semnalizarea obstacolelor din carosabil este in sarcina ADP.

    P.S. Acesti stalpi nu au existat de la inceput, ei au aparut ca o consolidare necesara in urma lucrarilor prin care Primaria Sectorului 2 a largit statia de tramvai de deasupra. Deci este in primul rand o greseala de proiectare, intrucat stalpul nu avea ce sa caute acolo, iar daca totusi nu s-a gasit alta solutie tehnica, semnalizarea stalpilor trebuia prevazuta prin proiect.

    Răspunde
    1. Victor Adir Autor articol

      Foarte buna ideea privind semnalizarea celor doi stalpi. O voi transmite mai departe cu ocazia unei sesizari viitoare. A fost instituita recent o limita de viteza de 30 km/h la intrarea in pasaj, fiind mentionata pe panourile instalate in zona problema legata de iluminat.

      Răspunde
  7. Bogdan

    Salut,

    Sper ca se admit si propuneri pentru optimizarea traficului:

    Venind pe Soseaua Pipera dinspre Pipera la intersectia cu Alexandru Serbanescu se poate instala un semnal intermitent pentru dreapta deoarece exista un timp mort in care au verde cei care vin pe Alexandru Serbanescu si fac stanga pe Soseaua Pipera, iar pietonii au rosu pe Serbanescu, deci nu exista niciun motiv sa nu se poata face dreapta acolo. Ulterior cand se face verde au prioritate si pietonii si practic la dreapta nu apuca sa treaca decat cateva automobile cand se elibereaza trecerea de pietoni de pe Serbanescu. Merg zilnic pe acolo si prind semaforul de cel putin 3 ori desi coada nu este mai lunga de 200 de metri.

    Multumesc,
    Bogdan

    Răspunde
    1. Victor Adir Autor articol

      Salut, Bogdan! Propunerile pentru optimizarea traficului sunt binevenite, asa ca iti multumesc pentru mesaj. Pare buna ideea, asa ca o sa trec prin zona la ore de varf pentru a analiza situatia (inclusiv din perspectiva pietonilor).

      Răspunde

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>