Abateri care sufoca traficul bucurestean

Desi in ultimele saptamani nu am mai publicat niciun articol, activitatea aferenta demersului meu a continuat intr-un ritm sustinut. Cred ca traficul din Bucuresti ar putea fi considerabil imbunatatit odata cu reducerea drastica a numarului de abateri referitor la oprirea/stationarea neregulamentara, nerespectarea indicatoarelor/marcajelor, depasirea coloanei de autovehicule oprite la culoarea rosie a semaforului si circulatia neregulamentara pe banda tramvaiului. Dorind sa prezint efectele acestor nereguli, am selectat pentru observare un tronson intens circulat, si anume Sos. Nicolae Titulescu (de la intersectia cu Bd. Banu Manta) – Bd. Iancu de Hunedoara – Sos. Stefan cel Mare – Sos. Mihai Bravu (pana la intersectia cu Bd. Ferdinand I). Pentru a veni in sprijinul autoritatilor am efectuat in aceasta perioada multiple deplasari in care am adunat informatii despre abaterile care se produc cu regularitate.

Am ales ca punct de plecare capatul dinspre Sos. Nicolae Titulescu al Pasajului Basarab (localizare). Mijloacele de semnalizare rutiera intalnite la coborare indica faptul ca manevra de intoarcere este interzisa in intersectia cu Bd. Banu Manta.

a1

Totusi, traficul este perturbat de catre cei care aleg sa ignore aceasta restrictie.

Imagine surprinsa intr-o zi lucratoare de iarna in jurul orei 14:25
a2

Acestora li se alatura participantii la trafic care utilizeaza banda destinata virajului catre dreapta pentru a patrunde in fata conducatorilor de autovehicule care asteapta la semafor.

Imagine surprinsa intr-o zi lucratoare de iarna in jurul orei 14:25
a3

Continuand deplasarea pe Sos. Nicolae Titulescu, circulatia este ingreunata din cauza autovehiculelor oprite neregulamentar (localizare).

Imagine surprinsa intr-o zi lucratoare de iarna in jurul orei 14:55
b1

Pe celalalt sens de mers situatia este similara (localizare).

Imagini surprinse intr-o zi lucratoare de iarna in jurul orei 14:15
b2 b3 b4

La intersectia cu Str. Dr. Iacob Felix autovehiculele oprite in dreptul semaforului (sageata rosie) nu permit utilizarea in intregime a primei benzi de circulatie (localizare). Totodata, cei opriti inainte si dupa breteaua de legatura (sagetile galbene) ingreuneaza asigurarea participantilor la trafic si accesul acestora catre Sos. Nicolae Titulescu (sageata verde indica inceputul statiei de taximetre).

Imagine surprinsa intr-o zi lucratoare de iarna in jurul orei 15:05
c1

La iesirea dinspre Sos. Nicolae Titulescu a Pasajului Victoriei anumiti conducatori de autovehicule utilizeaza spatiul destinat circulatiei tramvaielor pentru a patrunde in fata celorlalti participanti la trafic. De asemenea, in zona pot fi observate destul de multe abateri privind efectuarea manevrei de intoarcere.

Material inregistrat intr-o zi lucratoare de vara in jurul orei 18:15

Autovehiculele oprite/stationate inainte si dupa breteaua de legatura cu Sos. Nicolae Titulescu ingreuneaza asigurarea participantilor la trafic si accesul acestora dinspre Bd. Ion Mihalache (localizare). Aditional, singura banda ramasa libera nu este suficient de incapatoare pentru a prelua cu usurinta toate autovehiculele care se apropie la ore de varf dinspre Piata Victoriei.

Imagini surprinse intr-o zi lucratoare de iarna in jurul orei 15:15
d1 d2

De asemenea, in dreptul iesirii din Pasajul Victoriei circulatia este din nou ingreunata de catre autovehiculele oprite uneori chiar si pe doua randuri (localizare).

Imagine surprinsa intr-o zi lucratoare de iarna in jurul orei 15:05
d3

In celalalt capat al Pasajului Victoriei virajul la stanga dinspre Str. Clopotarii Vechi catre Bd. Iancu de Hunedoara si invers nu este permis. Acest lucru este semnalizat prin indicatoarele obligatoriu la dreapta de pe Str. Clopotarii Vechi si interzis a vira la stanga de pe Bd. Iancu de Hunedoara. Totusi, in zona se produc destul de multe abateri (localizare).

Privind de pe Bd. Iancu de Hunedoara catre Str. Clopotarii vechi – material inregistrat intr-o zi lucratoare de vara in jurul orei 15:45

Din cauza autovehiculelor oprite/stationate neregulamentar prima banda nu poate fi utilizata (localizare 1, 2 si 3).

Imagini surprinse intr-o zi lucratoare de iarna in jurul orei 15:30
f1 f2 f3

Situatia se repeta pe celalalt sens de mers, aparand totodata doua probleme care pot afecta siguranta participantilor la trafic, si anume asigurarea dificila la iesirea de pe strada dintre blocuri (localizare) si vizibilitatea redusa asupra trecerii pentru pietoni (localizare).

Imagine surprinsa intr-o zi lucratoare de iarna in jurul orei 15:30
f4

Imagini surprinse in alta zi lucratoare de iarna in jurul orei 12:35
f5 f6

Marcajul longitudinal continuu aflat pe Bd. Iancu de Hunedoara este incalcat de conducatorii de autovehicule care, iesind de pe Str. Londra, vireaza la stanga (localizare).

Material inregistrat intr-o zi lucratoare de vara in jurul orei 15:40

In intersectia Bd. Iancu Hunedoara cu Str. Caderea Bastiliei spatiul destinat circulatiei tramvaielor este intens utilizat de catre conducatorii de autovehicule, desi acest lucru nu este permis. Odata cu primul contravenient (sageata rosie) apare si “urmaritorul” acestuia (sageata galbena). “Initiatorul” se deplaseaza in directia Pasajului Victoriei folosind in continuare banda tramvaiului. Aceasta abatere se produce si pe celalalt sens de mers (sageata albastra), incluzandu-i aici si pe cei care executa virajul catre Str. Roma ocolind prin stanga refugiul statiei de tramvai (localizare).

Imagini surprinse intr-o zi lucratoare de iarna in jurul orei 12:45
i1 i2 i3 i4 i5

Tot in acest loc pot fi observate autovehicule oprite pe trecerea pentru pietoni sau in imediata vecinatate a acesteia (localizare).

Imagine surprinsa intr-o zi lucratoare de iarna in jurul orei 12:50
i6

La ore de varf deplasarea catre intersectia cu Calea Dorobantilor este ingreunata de catre cei care opresc sau stationeaza neregulamentar (localizare 1 si 2).

Privind catre banda ocupata de autovehicule intr-o zi lucratoare de vara in jurul orei 16:00
bastiliei

Privind catre banda ocupata de autovehicule la o ora de varf

View Larger Map

Imagine surprinsa in fata Metropolis Center intr-o zi lucratoare de iarna in jurul orei 13:30
k1

Imagine surprinsa in fata Metropolis Center in aceeasi zi lucratoare de iarna in jurul orei 17:10
k2

Pe celalalt sens de mers circulatia este ingreunata de catre participantii la trafic care opresc paralel cu autovehiculele care stationeaza pe prima banda (pe aceasta parte nu sunt prezente indicatoare de interzicere a opririi/stationarii).

Imagine surprinsa intr-o zi lucratoare de iarna in jurul orei 14:20
k3

Imagine surprinsa in alta zi lucratoare de iarna in jurul orei 15:40
k4

In intersectia Bd. Iancu de Hunedoara/Sos. Stefan cel Mare cu Calea Dorobantilor coloana de vehicule oprite la culoarea rosie a semaforului pentru efectuarea virajului catre stanga este deseori depasita de catre anumiti participanti la trafic (localizare).

Imagine surprinsa intr-o zi lucratoare de iarna in jurul orei 14:05
l1

Imagine surprinsa in alta zi lucratoare de iarna in jurul orei 17:20
l3

Totodata, conducatorii de autovehicule care doresc sa vireze la dreapta (verde intermitent) sunt incomodati de catre cei care le utilizeaza banda pentru a circula pe directia inainte (localizare 1 si 2).

Imagine surprinsa intr-o zi lucratoare de iarna in jurul orei 15:40
l4

Imagine surprinsa in alta zi lucratoare de iarna in jurul orei 14:05
l2

Autovehiculele oprite pe prima banda (sagetile rosii) ingreuneaza deplasarea catre intersectia cu Calea Floreasca, iar cel de pe colt (sageata galbena) ii incomodeaza pe participantii la trafic care patrund pe Sos. Stefan cel Mare virand la dreapta dinspre Calea Dorobantilor (localizare).

Imagine surprinsa intr-o zi lucratoare de iarna in jurul orei 14:20
l5

La ore de varf cele doua benzi pentru directia inainte se transforma in patru, avand de suferit cei care au asteptat regulamentar in coloana.

Imagine surprinsa intr-o zi lucratoare de iarna in jurul orei 13:15
l6

De asemenea, banda tramvaiului este intens utilizata de catre conducatorii de autovehicule.

Imagini surprinse intr-o zi lucratoare de iarna in jurul orei 13:40
l7 l8

Desi dupa refugiul statiei de tramvai virajul la stanga este permis, existand atat un semafor, cat si o banda dedicata, anumiti participanti la trafic aleg sa execute manevra de intoarcere inainte de acesta, ingreunand astfel circulatia (localizare).

Imagine surprinsa intr-o zi lucratoare de iarna in jurul orei 13:40
l9

Banda pentru efectuarea virajului la dreapta dinspre Sos. Stefan cel Mare catre Str. Polona este inutilizabila din cauza autovehiculelor oprite/stationate neregulamentar (localizare).

Imagine surprinsa intr-o zi lucratoare de iarna in jurul orei 17:30
m1

Vizibilitatea asupra trecerii pentru pietoni situate pe breteaua de legatura dintre Str. Polona si Sos. Stefan cel Mare este redusa din cauza autovehiculelor oprite/stationate in imediata vecinatate a acesteia (localizare). Totodata, asigurarea la iesire este ingreunata de catre participantii la trafic care opresc/stationeaza pe Sos. Stefan cel Mare inainte de intersectia cu breteaua de legatura.

Imagine surprinsa intr-o zi lucratoare de iarna in jurul orei 15:45
m2

Banda pentru efectuarea virajului la dreapta dinspre Sos. Stefan cel Mare catre Calea Floreasca este inutilizabila din cauza autovehiculelor oprite/stationate neregulamentar (localizare).

Imagine surprinsa intr-o zi lucratoare de iarna in jurul orei 15:50
m4

Imagine surprinsa in alta zi lucratoare de iarna in jurul orei 16:05
m3

Autovehiculele oprite/stationate pe coltul intersectiei (sagetile rosii) ii incomodeaza pe participantii la trafic care patrund pe Calea Floreasca virand la dreapta dinspre Sos. Stefan cel Mare.

Imagine surprinsa intr-o zi lucratoare de iarna in jurul orei 15:45
m5

Deseori, conducatorii de autovehicule care se deplaseaza pe Sos. Stefan cel Mare dinspre Str. Polona catre Str. Aurel Vlaicu nu pot utiliza prima banda din cauza opririlor/stationarilor neregulamentare (localizare).

Imagine surprinsa intr-o zi lucratoare de iarna in jurul orei 16:10
n1

In apropiere de intersectia Sos. Stefan cel Mare cu Str. Aurel Vlaicu anumiti participanti la trafic nu respecta semnificatia indicatorului care marcheaza sfarsitul zonei in care parcarea este permisa (localizare).

Imagine surprinsa intr-o zi lucratoare de iarna in jurul orei 16:00
n2

Imagine surprinsa in alta zi lucratoare de iarna in jurul orei 17:35
n3

Pe celalalt sens de mers, inainte de intrarea in Complexul Sportiv Dinamo (localizare), pot fi observate autovehicule oprite/stationate neregulamentar.

Imagine surprinsa intr-o zi lucratoare de iarna in jurul orei 16:00
n4

Totodata, marcajul longitudinal continuu aflat pe Sos. Stefan cel Mare in apropiere de intersectia cu Str. Aurel Vlaicu (localizare) este deseori incalcat (a se vedea si sageata galbena din imaginea anterioara).

Material inregistrat intr-o zi lucratoare de vara in jurul orei 12:05

Anumiti participanti la trafic nu respecta semnificatia indicatorului care marcheaza sfarsitul zonei in care parcarea este permisa. Acesta este amplasat dupa intrarea in Complexul Sportiv Dinamo, inainte de strada care face legatura cu Spitalul Clinic de Urgenta Floreasca (localizare). Astfel, asigurarea premergatoare patrunderii in Sos. Stefan cel Mare este sever ingreunata, conducatorii ambulantelor (si nu numai acestia) fiind pusi in dificultate.

Imagini surprinse intr-o zi lucratoare de iarna in jurul orei 16:05
n5 n6

Deseori, conducatorii de autovehicule care se deplaseaza pe Sos. Stefan cel Mare dinspre Str. Barbu Vacarescu catre Aleea Circului nu pot utiliza prima banda din cauza opririlor/stationarilor neregulamentare (localizare).

Imagini surprinse intr-o zi lucratoare de iarna in jurul orei 16:20
p1 p2 p3

Odata cu disparitia stalpisorilor de protectie, desi atat marcajul de restrictionare (spatiu interzis circulatiei), cat si indicatorul de informare (sfarsitul zonei in care parcarea este permisa) sunt vizibile, anumiti conducatori de autovehicule au inceput sa opreasca/stationeze in imediata vecinatate a trecerii pentru pietoni situate pe Sos. Stefan cel Mare la intersectia cu Aleea Circului, periclitand in acest fel siguranta cetatenilor care se angajeaza in traversare (localizare).

Imagini surprinse intr-o zi lucratoare de iarna in jurul orei 16:35
q1 q2

Virajul la stanga dinspre Sos. Stefan cel Mare catre Aleea Circului nu este permis, iar conducatorii de autovehicule care ies de pe Str. Ghiocei sunt obligati sa vireze la dreapta. Se pare ca aceste mijloace de semnalizare, la care se adauga marcajul longitudinal continuu, sunt ignorate de catre cei care executa manevrele interzise prezentate in urmatoarele imagini.

Imagini surprinse intr-o zi lucratoare de iarna in jurul orei 16:35
q3 q4 q5 q9

Anumiti participanti la trafic circula pe banda tramvaiului (sagetile rosii), uneori virand la stanga catre Str. Ghiocei, iar autovehiculele oprite/stationate inainte si dupa intersectie (sagetile galbene) ingreuneaza asigurarea si accesul inspre/dinspre Sos. Stefan cel Mare.

Imagini surprinse intr-o zi lucratoare de iarna in jurul orei 16:35
q7 q6

Autovehiculele oprite/stationate pe cealalalta parte a drumului reduc vizibilitatea asupra trecerilor pentru pietoni si ingreuneaza asigurarea la iesirea de pe Aleea Circului.

Imagine surprinsa intr-o zi lucratoare de iarna in jurul orei 16:35
q8

Deseori, autobuzele nu pot patrunde in statia RATB Vasile Lascar din cauza autovehiculelor oprite/stationate neregulamentar, blocandu-se astfel o banda de circulatie pe durata debarcarii si imbarcarii calatorilor. Aditional, este redusa vizibilitatea asupra trecerii pentru pietoni (localizare).

Imagine surprinsa intr-o zi lucratoare de iarna in jurul orei 16:50
r1

Pe Sos. Stefan cel Mare, in apropiere de intersectia cu Str. Viesparilor, prima banda nu poate fi utilizata din cauza autovehiculelor oprite/stationate dupa indicatoarele care semnalizeaza sfarsitul zonei in care parcarea este permisa si ingustarea drumului. De asemenea, este ingreunata asigurarea la iesirea de pe Str. Viesparilor (localizare).

Imagini surprinse intr-o zi lucratoare de iarna in jurul orei 17:00
s1 s2

Desi virajul la stanga dinspre Sos. Stefan cel Mare catre Str. Dr. Calistrat Grozovici este interzis, anumiti participanti la trafic aleg sa efectueze aceasta manevra inclusiv prin ocolirea neregulamentara a refugiului statiei de tramvai. Totodata, banda tramvaiului este utilizata pentru depasirea coloanei de autovehicule oprite la culoarea rosie a semaforului (localizare).

Imagini surprinse intr-o zi lucratoare de iarna in jurul orei 17:10
t1 t7 t5 t6 t4 t3 t2

Anumiti conducatori de autovehicule (sagetile rosii), care se apropie de intersectie din sens opus, vireaza la stanga catre Str. Despot Voda, desi aceasta manevra este interzisa conform marcajelor.

Imagini surprinse intr-o zi lucratoare de iarna in jurul orei 17:10
t9 t8

Banda destinata virajului catre dreapta dinspre Sos. Stefan cel Mare catre Str. Viitorului este deseori blocata de autovehicule oprite/stationate (localizare).

Imagine surprinsa intr-o zi lucratoare de vara in jurul orei 14:10
viitorului

Pe celalalt sens de mers vizibilitatea asupra trecerii pentru pietoni este redusa din cauza autovehiculelor oprite/stationate in imediata vecinatate a acesteia (localizare).

Imagine surprinsa intr-o zi lucratoare de iarna in jurul orei 17:15
u1

Autovehiculele oprite/stationate dupa indicatorul care semnalizeaza sfarsitul zonei in care parcarea este permisa ingreuneaza asigurarea la patrunderea in Sos. Stefan cel Mare si reduc vizibilitatea asupra trecerii pentru pietoni aflate la intrarea pe Str. Luncsoara (localizare).

Imagine surprinsa intr-o zi lucratoare de primavara in jurul orei 14:55
w1

Banda pentru efectuarea virajului la dreapta dinspre Sos. Stefan cel Mare catre Calea Mosilor este inutilizabila din cauza autovehiculelor oprite/stationate neregulamentar (localizare).

Imagini surprinse intr-o zi lucratoare de primavara in jurul orei 15:05
w2 w3 w4

Pe celalalt sens de mers, in zona iesirii din Pasajul Obor (localizare), prima banda este ocupata de autovehicule oprite/stationate neregulamentar.

Imagine surprinsa intr-o zi lucratoare de primavara in jurul orei 14:20
w5

Marcajul longitudinal continuu aflat pe Sos. Mihai Bravu in zona intersectiei cu Aleea Avrig este deseori incalcat (localizare).

Material inregistrat intr-o zi lucratoare de vara in jurul orei 11:15

Material inregistrat intr-o zi lucratoare de vara in jurul orei 14:50

Participantii la trafic care se indreapta catre intersectia cu Bd. Ferdinand I nu pot utiliza prima banda din cauza autovehiculelor oprite/stationate neregulamentar in zona statiei RATB Sos. Mihai Bravu 88 (localizare 12 si 3). Totodata, pe durata debarcarii si imbarcarii calatorilor cea de-a doua banda este blocata de catre autobuzele care nu pot patrunde in statie.

Imagini surprinse intr-o zi lucratoare de primavara in jurul orei 13:05
x1 x2 x3

Marcajul longitudinal continuu aflat pe Sos. Mihai Bravu in zona intersectiei cu Str. Oborul Nou este deseori incalcat (localizare).

Imagini surprinse intr-o zi lucratoare de primavara in jurul orei 14:00
y4 y2 y3 y1 y5

Anumiti conducatori de autovehicule, care se deplaseaza pe Sos. Mihai Bravu dinspre Pasajul Obor catre intersectia cu Bd. Ferdinand I, patrund in spatiul interzis circulatiei, incomodandu-i uneori pe participantii la trafic care doresc sa se incadreze regulamentar pe banda destinata virajului catre stanga (localizare).

Material inregistrat intr-o zi lucratoare de vara in jurul orei 14:40

La ore de varf anumiti conducatori de autovehicule, care se deplaseaza pe Sos. Mihai Bravu dinspre Pasajul Obor catre intersectia cu Bd. Ferdinand I, utilizeaza spatiul destinat circulatiei tramvaielor pentru a patrunde in fata celorlalti participanti la trafic (localizare).

Material inregistrat intr-o zi lucratoare de vara in jurul orei 14:25

Pe sensul de mers catre Pasajul Obor, in apropiere de intersectia cu Str. Oborul Nou (localizare), prima banda este ocupata de autovehicule oprite/stationate neregulamentar (uneori chiar si in paralel – a se vedea autoutilitara din urmatoarea imagine).

Imagine surprinsa intr-o zi lucratoare de primavara in jurul orei 13:55
x5

Pe sensul de mers catre Pasajul Obor, in apropiere de intersectia cu Str. Chiristigiilor (localizare), prima banda este ocupata de autovehicule oprite/stationate neregulamentar.

Imagine surprinsa intr-o zi lucratoare de primavara in jurul orei 14:10
x4

Marcajul longitudinal continuu aflat pe Sos. Mihai Bravu este deseori incalcat de catre conducatorii de autovehicule care vireaza la dreapta dinspre Str. Chiristigiilor catre intrarea in Pasajul Obor (localizare).

Material inregistrat intr-o zi lucratoare de vara in jurul orei 15

Tratate izolat anumite nereguli pot parea nesemnificative, insa atunci cand analizam intregul tronson impactul fiecareia este clar. Cele peste 40 de abateri prezentate adauga minute bune la calatoria unui participant la trafic care se deplaseaza dinspre Pasajul Basarab catre Bd. Ferdinand I si inapoi.

Opririle/stationarile neregulamentare afecteaza vizibilitatea asupra trecerilor pentru pietoni, ingreuneaza asigurarea, fac dificil accesul mijloacelor de transport in comun in statiile special amenajate si reduc numarul de benzi disponibile (uneori doar la una singura). Tronsonul ales este deservit de mai multe parcari, precum cea de la Piata Victoriei, cea de la Metropolis Center si cele din Pasajul si din Piata Obor. Totodata, autovehiculele pot fi parcate pe strazile adiacente sau in spatele blocurilor. In zonele foarte aglomerate, pentru evitarea neplacerii cauzate de cautarea unui loc de parcare, pot fi utilizate autobuzele, tramvaiele si metroul, statiile fiind numeroase. Totusi, atunci cand observam autovehicule oprite paralel chiar si pe trei randuri nu cred ca lipsa locurilor de parcare este adevarata problema.

Nerespectarea indicatoarelor/marcajelor este des intalnita si, din pacate, cred ca poate avea efecte mult mai grave. Conducatorii de autovehicule care ignora zilnic o restrictie isi formeaza usor-usor un obicei daunator. Marcajul longitudinal continuu ajunge sa nu mai insemne mare lucru, asa ca in cazul unei deplasari in afara localitatii cresc sansele de angajare intr-o depasire neregulamentara, creandu-se astfel un context periculos pentru ceilalti participanti la trafic. Revenind la tronsonul ales, am observat multe situatii in care manevra interzisa putea fi efectuata legal in urmatoarea intersectie. Prin urmare, consider ca atunci cand un participant la trafic insista sa execute un viraj nepermis, doua tramvaie si autovehiculele de pe trei benzi fiind nevoite sa opreasca, nu infrastructura rutiera este de vina.

Depasirea coloanei de autovehicule oprite la culoarea rosie a semaforului si utilizarea necorespunzatoare a benzii tramvaiului creeaza un disconfort considerabil (plecarea intarziata de la semafor, imposibilitatea de a patrunde in intersectie, revenirile fortate) pentru participantii la trafic care circula regulamentar. Totodata, este ingreunata deplasarea ambulantelor care utilizeaza in regim de urgenta zona mediana a acestui tronson. Atunci cand separatoarele instalate preventiv sunt distruse cu buna stiinta, nu cred ca mai putem sa vorbim despre toleranta.

Deoarece imi doresc o schimbare pozitiva, acest material va fi adus cat mai curand in atentia autoritatilor in speranta obtinerii unei reactii asemanatoare cu cea prezentata aici. In afara de sanctiuni, cred ca pot fi gasite si alte solutii. De exemplu, cred ca numarul de opriri/stationari neregulamentare ale taximetrelor poate fi redus prin amenajarea de statii pentru acestea.

Cum credeti ca pot fi imbunatatite conditiile de trafic?



Conecteaza-te pe Facebook sau urmareste-ma pe Twitter!


8 păreri la “Abateri care sufoca traficul bucurestean

  1. Rebekah

    Site-ul este foarte necesar si ma bucur ca nu ati renuntat la el. Surprindeti multe nereguli bucurestene (si nu numai).
    Personal nu inteleg de ce oamenii se incapataneaza sa conduca in Bucuresti cand locurile de parcare sunt atat de putine, iar mijloacele de transport in comun abunda (iar daca va plangeti de metrou/RATB/nr de taxiuri vizitati un orasel de 10 000 locuitori…)
    Cum pot fi imbunatatite conditiile de trafic?
    1 Politia trebuie informata asupra neregulilor
    2 Restrictii de trafic in centrul Bucurestiului
    Just my two cents…

    1. Adrian Rafail

      De asemenea, trebuiesc aplicate amenzi dure la cea mai mica abatere. Ai claxonat? 5 milioane amenda. Nu exista discutii.

      1. Victor Adir Autor articol

        Intr-adevar, se pare ca exista prea multa toleranta. Totodata, destul de multe persoane nu isi platesc amenzile. Din pacate, pentru acestea probabil ca nu ar conta asa de mult valoarea in bani a sanctiunii. Totusi, situatia ar putea fi salvata cu ajutorul punctelor de penalizare.

        Interesant exemplul referitor la claxonat. Aproape zilnic, la ore de varf, atat pietonii, cat si conducatorii de autovehicule care trec prin marile intersectii ale orasului se pot “bucura” de adevarate concerte. Oare cate sanctiuni au fost aplicate in ultimul an pentru acest tip de abatere?

    2. Victor Adir Autor articol

      Va multumesc pentru ca apreciati utilitatea acestui site. Activitatea nu a incetat, insa atunci cand trebuie sa aleg intre a trimite sesizari catre autoritati si a adauga aici continut, prefer varianta care aduce mai repede schimbarea pe care ne-o dorim.

      Intr-adevar, in anumite zone din Bucuresti pare sa fie mai avantajoasa deplasarea cu mijloacele de transport in comun. Desi imi place foarte mult sa conduc, utilizez destul de des serviciile RATB (atunci cand stiu ca va dura mult sa gasesc la destinatie un loc de parcare) si Metrorex (atunci cand este aglomerat) pentru a castiga timp.

      Referitor la primul punct, am trimis deja sesizarea catre Brigada Rutiera Bucuresti. Totodata, nu inteleg de ce multi oameni cauta alternative uneori ilegale (vandalismul) la mijloacele puse la dispozitie de catre autoritati. Daca ne dorim cu adevarat ca sistemul sa functioneze, atunci trebuie sa jucam dupa regulile sale.
      In ceea ce priveste restrictionarea traficului, cum ar putea fi implementata aceasta masura? Ar mai fi necesara in contextul eliminarii abaterilor prezentate (cel putin pana la o noua crestere semnificativa a numarului de autovehicule din Capitala)?

  2. tiby

    PERFECT de acord cu articolul.In fiecare zi in drumul dinspre colentina-doamna Ghica -intrare sos petricani este întortocheat deoarece in zona intersectiei Doamna Ghica -intrare Petricani masinile sunt parcate pe axul drumului. Acesta este doar un exemplu…

    1. Victor Adir Autor articol

      Satisfactia de la final va fi pe masura provocarii… :-)

Comentariile nu sunt permise.